“Katakanlah, sekiranya lautan menjadi tinta untuk menulis kalimah-kalimah Tuhanku, maka akan habislah air di lautan itu sebelum habis ditulis kalimah-kalimah Tuhanku, meskipun kami datangkan tambahan sebanyak itu pula.” (QS. Al Kahfi: 109)



Thursday, April 25, 2013

Terhenti di sini...

Sungguh tak sangka macam-macam boleh terjadi bila tangan menggatal nak tekan bukan-bukan pada template blog. Kesudahannya, blog saya yang dahulunya meriah dengan widget-widget comel, akhirnya hilang begitu saja. Bila saya buka pada template blog (edit HTML) semuanya dah berubah. Saya dah tak boleh edit apa-apa lagi (mungkin ada cara lain cuma saya tak tahu menggunakannya). Sedihnya bukan kepalang. Mulut mula membebel memarahi diri sendiri. Yelah, nak marahkan siapa lagi kan. Dah memang salah tu datang dari saya sendiri. Sendiri buat sendiri tanggung la kan.

Saya baru nak bermanja-manja dengan blog comel saya, tak sangka pula perkara luar jangkaan ni boleh berlaku. Tapi apakan daya, nasi dah jadi bubur. Nak tak nak, saya kena menerima keadaan terbaharu blog saya. Apa boleh buat. Teknologi meninggalkan saya jauh di belakang. Maknanya saya ni dalam kategori tak berapa kenal IT lagi la. Aduhai!, malunya saya dengan anak-anak zaman sekarang. Mereka lebih bijak IT daripada saya walaupun saya lahir dahulu daripada mereka.

Maka, terhenti di sini sahajalah blog comel saya. Bila saya buka blog saya, sedih sangat rasa. Tapi, tak mengapalah. Yang penting adalah pengisiannya (Ayat penyedap hati saja sebenarnya).

p/s: pesan pada diri, lain kali tangan tu pegang tetikus tu je. Jangan suka-suka hati menekan benda lain. Kan dah jadi macam ni. Tanggung la sendiri cik adik manis..T___T

Tinta Sang Pujangga

"Jadilah matahari yang menyinari bumi untuk memberikan
kehangatan, hujan yang memberikan kesejukan, pelangi yang mencurahkan keceriaan...."


Daripada Abdullah bin 'Amr, sesungguhnya Nabi s.a.w telah bersabda, "sampaikanlah walau sepotong ayat, dan tidak mengapa mengambil sesuatu daripada bani Israel (akan tetapi) sesiapa yang berdusta di atas namaku secara sengaja, maka tersedialah tempat duduknya daripada neraka. (Riwayat Al-Bukhari, Tirmidzi, Ahmad dan Ibn Hibban)